Onderzoek met een duidelijk doel
Ons onderzoek heeft altijd een scherp omlijnd doel. Bijvoorbeeld:
- Ontdekken hoe je mensen met complexe problemen en nauwelijks werkervaring tóch het zelfvertrouwen kunt geven om zich te ontwikkelen en een baan of opleiding te vinden.
- In kaart brengen wat aankomend studenten in Nederland en daarbuiten belangrijk vinden, en zo bepalen hoe je hen kunt helpen bij hun studiekeuze.
- Inventariseren hoe zorgaanbieders de regels en dienstverlening van de toezichthouder ervaren en gebruiken, om met dat inzicht die dienstverlening te verbeteren.
Wat het doel ook is, we laten met empathisch en ontwerpend onderzoek graag zien hoe dienstverlening van publieke organisaties en de maatschappelijke of sociale vraagstukken die 'daarboven hangen', mensen raken in hun dagelijks leven en (sociale) omgeving. Dat inzicht vertalen we naar innovatie en oplossingen waarin mensen weer voorop staan.
Combinatie van beproefde methodes
Onze onderzoeken bestaan meestal uit een combinatie van methodes. Data-analyse en deskresearch vormen de basis. Dat vullen we altijd aan met veldwerk, gesprekken en observatie. Onderzoeksvormen die we vaak gebruiken zijn:
- contextmapping
- ontwerpend onderzoek
- gebruikersonderzoek en design research
- guerilla-onderzoek (snelle, kleine, korte onderzoekjes)
- design probes (bijvoorbeeld het bijhouden van een dagboek met tekst en beeld)
- enquetes, straatgesprekken, interviews en focusgroepen.
We volgen daarbij de volgende stappen:
Challenge-sessie: vraagstuk en aanpak helder
Sensitizing: mensen alvast 'in the right mindset' brengen
Veldonderzoek: verdiepen met verschillende methoden
Inzicht: analyse en innovatiekansen in kaart
We bieden concrete resultaten waar je mee verder kunt, zoals:
"De aanpak van theRevolution paste perfect bij onze organisatie. Het onderzoek gaf ons waardevolle inzichten, waarmee wij onze strategie en werkwijze goed kunnen opbouwen. Een fijne en professionele samenwerking waarvan wij zeker nog eens gebruik gaan maken." Henrieke Bruins, Wageningen University & Research
Meer weten over het achterhalen van behoeften en ervaringen?
Boudewijn Bugter
Adviseur & directeur Mail mij of bel 06 24 24 68 58