Social Service Design

Anders kijken, denken en werken in maatschappelijke vraagstukken en publieke dienstverlening

Als professional in een publieke organisatie heb je het niet makkelijk. Aan jou de taak om te zoeken naar een nieuwe balans tussen welzijn, welvaart en welbevinden. Dat gaat niet vanzelf. Steeds meer sociale vraagstukken schreeuwen om antwoord, maar je vertrouwde denk- en werkwijzen leiden niet tot oplossingen. Bovendien stellen mensen almaar hogere eisen aan dienstverlening, terwijl tegelijkertijd niet iedereen kan meekomen in de maatschappij. In deze dynamiek moet jij interventies of diensten ontwerpen die voor iedereen werken. Vandaag, morgen én overmorgen.

Foto van boek Boeken
Foto van boek Boeken

Werken met profielen en persona's

Het goede van hokjesdenken

Dit eerste en tot nog toe enige Nederlandstalige boek over de inzet van klantprofielen en persona’s om je organisatie empathischer te maken, gaat ervan uit dat het klantprofiel het hart van die mensgerichte organisatie is. Een lezer typeerde het als een ‘intelligent en praktisch boek’. Het werd dan ook goed ontvangen: het eindigde op de shortlist van de PIM Marketing Literatuurprijs 2018 en op de longlist voor het Managementboek van het Jaar 2019.