Social Service Design
Anders kijken, denken en werken in maatschappelijke vraagstukken en publieke dienstverlening
Het borrelt en broeit in de samenleving. We staan op een kantelpunt en moeten bedenken hoe een nieuwe wereld eruit ziet. Een groeiende groep publieke professionals ziet een mismatch tussen wat mensen nodig hebben en wat publieke organisaties (kunnen) bieden. Ze nemen het voortouw in fundamentele vernieuwing en verandering. Voor hen is dit boek, dat warm ontvangen werd: het haalde de longlist van Managementboek van het Jaar 2023 en de shortlist van Boek van het Jaar 2023 van de Orde van Organisatiedeskundigen en -adviseurs (Ooa) en het Sioo, interuniversitair centrum voor organisatie- en veranderkunde.
Werken met profielen en persona's
Het goede van hokjesdenken
Dit eerste en tot nog toe enige Nederlandstalige boek over de inzet van klantprofielen en persona’s om je organisatie empathischer te maken, gaat ervan uit dat het klantprofiel het hart van die mensgerichte organisatie is. Een lezer typeerde het als een ‘intelligent en praktisch boek’. Het werd dan ook goed ontvangen: het eindigde op de shortlist van de PIM Marketing Literatuurprijs 2018 en op de longlist voor het Managementboek van het Jaar 2019.