Dit eerste en tot nog toe enige Nederlandstalige boek over de inzet van klantprofielen en persona’s om je organisatie empathischer te maken, gaat ervan uit dat het klantprofiel het hart van die mensgerichte organisatie is. Een lezer typeerde het als een ‘intelligent en praktisch boek’. Het werd dan ook goed ontvangen: het eindigde op de shortlist van de PIM Marketing Literatuurprijs 2018 en op de longlist voor het Managementboek van het Jaar 2019.
Het goede van hokjesdenken
Hoe kun je dienstverlening mensgerichter maken? Door te zorgen dat je mensen écht snapt. Door hun leefwereld en hun ervaringen in kaart te brengen en te zorgen voor inzicht in wie ze zijn en wat ze nodig hebben.
Met dit boek leer je hoe persona’s en profielen in jouw organisatie het meeste waarde kunnen toevoegen. Persona’s helpen je om je beter in klanten te verplaatsen. Met profielen kun je hen op maat bedienen, data driven en gepersonaliseerd. Het boek biedt je praktische handvatten voor ontwerp en onderbouwing, en tips en ideeën voor implementatie én dagelijks gebruik. Persona’s en profielen zijn dus veel meer dan tools voor marketing en sales; het zijn onmisbare hulpmiddelen voor je dienstverlening.
- Een praktisch boek waarmee je direct aan de slag kunt.
- Met handige tools om de leefwereld van je klant in kaart te brengen